O konečnosti lidské existence ví každý, okamžik skutečného uvědomění si limitů života se však dostavuje individuálně a často nečekaně. Obětavá pečovatelka Vlasta (Alena Mihulová) žije pro manžela Láďu (Bolek Polívka), dceru a své klienty. Jeden všední den však končí jinak než ty předchozí a Vlasta je nucena reagovat. Zralý debut vypráví o smrtelně vážných věcech s jemným humorem.
Obětavá pečovatelka Vlasta žije pro manžela Láďu, dceru a své pacienty. Střídmá a radost rozdávající žena začíná každý den kapkou slivovice a milý úsměv jí z tváře nesmažou ani vrtochy klientů. Její Láďa je sice takový moravský samorost, který pro jednoduchou odpověď na jakoukoli otázku nejde daleko, ty dva k sobě ale váže nerozpojitelné pouto. Jeden všední den však končí jinak než ty předchozí a nejen Vlasta, ale i její okolí si musí zvyknout na fakt, že pomoc a péči bude potřebovat ona sama. O konečnosti lidské existence ví každý, okamžik skutečného uvědomění si limitů života se však dostavuje individuálně a často nečekaně. Slávek Horák, vyprávějící ve svém zralém debutu o smrtelně vážných věcech s jemným humorem, se spolehl na osobní zkušenost a schopnost proměnit ji v univerzálně sdělnou story, mimo jiné za pomoci respektovaného dramaturga Jana Gogoly a vynikajících hereckých výkonů, především Aleny Mihulové (Vlasta) a Bolka Polívky (Láďa).
Slávek Horák (1975, Gottwaldov / Zlín) vystudoval Filmovou školu v rodném Zlíně pod vedením Jana Gogoly. Na pražské FAMU studoval hranou režii a scenáristiku, studium však kvůli brzkému úspěchu při režírování reklamních spotů nedokončil (za více než patnáct let jich natočil přes 120). Jako druhý asistent režie pracoval na filmu Kolja Jana Svěráka, oceněném Oscarem za nejlepší zahraniční film. Pro mezinárodní projekt Straight8 natočil dva krátké filmy, oba byly ve svých ročnících vybrány do finální šestky a promítány na festivalu v Cannes. Scénář jeho debutu Domácí péče, který produkoval ve vlastní společnosti TVORBA films, získal ocenění od Filmové nadace.