Fotograf
Obrazy z bujného života renomovaného umělce, který se stal celebritou, podle osudů slavného fotografa Jana Saudka (nar. 1935), též spoluautora scénáře. V hořké komedii se děj soustřeďuje zejména na Mistrovy vztahy se ženami, především se zpočátku submisivní Líbou (ve skutečnosti jeho bývalou družkou Sárou).
Hořká životopisná komedie s podtitulem „Dámy, radím vám ke klidu...!“ je volně inspirována motivy ze života renomovaného fotografa a dnes celebrity Jana Saudka, kterého vynikajícím způsobem ztvárňuje Karel Roden. Film, opírající se o atraktivitu tématu i zpracování, se zaměřuje zejména na Mistrovy vztahy se ženami, především s obětavou Líbou, která nenápadně Jana zcela ovládne (postava je nepochybně inspirována bývalou družkou Sárou Saudkovou). Kromě četných lechtivých scén se v krátkých retrospektivách připomíná Janova neveselá minulost (střety s policií a estébáky, noční můra z dětství) a své místo zde má inscenování Saudkových slavných fotografií aktů zpravidla monstrózně obézních modelek. Naplno se také odhaluje umělcova nevšední povaha, v níž se exhibicionismus a ješitnost pojí s touhou vymanit se z vnitřní samoty, s křehkostí a mužskou naivitou. Režisérka Irena Pavlásková natočila v roce 1993 Saudkův portrét v rámci TV cyklu GEN.