CHROM
Osamělá hluchoněmá matka to nemá v životě jednoduché, přesto svůj úděl snáší s důstojností a odvahou. Její patnáctiletý syn se snaží postavit na vlastní nohy, čímž ale neradostnou situaci v rodině ještě více zkomplikuje. Citlivý snímek o dospívání je druhým celovečerním filmem albánského režiséra Bujara Alimaniho.
Nelegální práce v chromových dolech se stane pro patnáctiletého hrdinu zlomovou zkušeností, jež mu pomůže opustit dětství a postavit se na práh dospělosti. Zamlklý chlapec žije v malém domku na kraji města pouze s mladším bratrem a hluchoněmou matkou. Nemají se špatně, ale peněz není nazbyt. Možnost přivýdělku, byť nezákonného a fyzicky náročného, je pro něj cestou ke zdánlivému osamostatnění, aniž by si uvědomil, že následky tohoto rozhodnutí ovlivní celou rodinu. Jediná osoba, které věří, je mladá atraktivní učitelka matematiky a zdá se, že i ona má, díky své nezávislé povaze, porozumění pro něj. Snad mu pomůže pochopit, že tato vzpoura nevede správným směrem. Ve svém druhém filmu provádí Bujar Alimani diváka pomocí dlouhých, pečlivě komponovaných záběrů příběhem, kde spíše než slova hrají roli gesta a vnitřní prožitek hrdinů. Meditativní nálada filmu podtrhuje pochopení, se kterým režisér sleduje proces dospívání, který nebývá jednoduchý.