Nebeští nomádi
Na světě stále ještě existují místa, kde lidé žijí v souladu s přírodou a mytologií z ní vycházející. Rodina nomádů, přebývající vysoko v kyrgyzských horách, nepotřebuje výdobytky moderní civilizace, aby byla šťastná. Poetická črta o pomalu zanikajících tradicích vznikla podle scénáře uznávaného režiséra Aktana Aryma Kubata.
Na světě stále ještě existují místa, kde lidé žijí v souladu s přírodou a mytologií z ní vycházející. Rodina nomádů, přebývající vysoko v kyrgyzských horách, nepotřebuje výdobytky moderní civilizace, aby byla šťastná. Především v očích sedmileté Umsunai se legendy prolínají se skutečností a pomáhají jí překonat stesk po zesnulém otci. Když se z města vrátí její strýc, s nadšením hltá vyprávění o životě ve městě. V očích jejích prarodičů však ty samé příběhy vyvolávají chmurné obavy ze synova odloučení. I Umsunaina matka se zdráhá opustit skromný venkovský příbytek, byť tím ztrácí šanci na nový vztah. Těžké stroje, objevující se náhle na loukách, jež byly zatím spásány pouze koňmi, jsou pro postaršího pastevce a jeho manželku znamením blížící se bolestivé změny. Zdá se, že s každým zničeným kusem krajiny mizí i část jejich duše. Poetická črta o zanikajících tradicích je celovečerním debutem herce Mirlana Abdykalykova.