Schmitke
Konstruktér Julius Schmitke je mlčenlivý machr přes větrné elektrárny. Se svým upovídaným kolegou teď vyráží do českého pohraničí, aby tu opravil jeden ze skřípajících větrníků. Z pustých lesů však na Schmitkeho začne doléhat jakési tajemné volání, které zatím jeho životem jenom jemně probublávalo. „Někteří lidé tomu říkají české Twin Peaks,“ říká debutující režisér Štěpán Altrichter, „protože stejně jako v seriálu Davida Lynche přijede pár cizinců do malého městečka, kde už funguje určitý systém, a místní nemají zrovna radost při pomyšlení, že jim tam přišli vetřelci, kteří se montují do jejich záležitostí.“ Jako Schmitkeho obsadil režisér Petera Kurtha, který se kromě divadla prosadil v krimiseriálu Místo činu či ve filmech Andrease Dresena. Altrichter ve Schmitkem vytváří skandinávsky absurdní náladu, když hrdiny zavádí do pustých hor a sleduje jejich konání v barevně studených a staticky odosobněných záběrech.