Adepti
Debut talentovaného brazilského tvůrce je citlivě podanou a upřímnou iniciační studií osamělého hrdiny, ještě téměř chlapce s přezdívkou Junior, jehož sen být hvězdou elitního fotbalového mužstva je pod tlakem okolností ohrožen.
Drobný mladík s přezdívkou Junior, ještě skoro dítě, se zjevně dost těžce protlouká životem. Bydlí spolu s dalším mužem v laciném podnájmu a po nocích si vydělává namáhavou prací skladníka. Není divu, že se upnul k fotbalu a že se přímo zoufale drží snu snad každého brazilského kluka – stát se slavným hráčem. Ač se vší vervou trénuje se svým dorosteneckým mužstvem, nepatří mezi ty nejlepší. Nechce si přiznat, že s narůstající žárlivostí sleduje úspěchy svého talentovaného kamaráda, navíc si budoucnost zkomplikoval tím, že mladičká Carine s ním čeká dítě a do situace se míchá její dominantní matka… Debutující režisér jako by se poučil antonioniovským stylem – vyhýbá se dějovým zápletkám a svou pronikavou studii rozháraného hrdiny zakládá na náznaku a čistě vnějším pozorování. Pracuje s dlouhými a obsahově monotónními záběry, vnímavý divák však záhy pochopí, že jde o výzvu hledat jemné a složité významy za viděnou skutečností.