Prostřihy
Povídky Raymonda Carvera poskytly inspiraci filmu, v němž jsou nakupeny fragmenty životů více než desítky postav. Každá je přesně individualizována, a přitom ve svém úhrnu vytvářejí obraz životního stylu současného člověka, stejně jako dnešní Los Angeles je tu zároveň mytickým Babylonem. V něm se nečekaně proplétají a střetají nesourodí hrdinové i děje, fantaskní vyrůstá z všedního, malicherný detail sousedí s osudovostí, rozdírající zoufalství s groteskní komikou a banalita s momenty hodnými antické tragédie. Ať už jde o jednotlivce, nebo – převážně – o partnerské dvojice, všichni se navzájem míjejí a jejich vztahy jsou plné neporozumění, lhostejnosti či zášti. Nikdo se není schopen poučit, fatální chyby jsou trvale v oběhu, takže dlouze a tiše umírající chlapeček Casey jako by byl obětním beránkem, který má vykoupit stále znovu páchané hříchy. Zlatého benátského lva získalo tentokrát velmi temné poselství, v němž Altmanův pověstný sarkasmus působí krajně mrazivě.