Nevinný okamžik
V rámci sebeobrany i revolty proti režimu pobodá sedmnáctiletý Mohsen policistu. Když o dvacet let později jako známý režisér vypíše veřejný casting, mezi zájemci se objeví i jeho dávný protivník. Mohsen se s jeho pomocí rozhodne událost v novém filmu rekonstruovat a současně i zodpovědět otázky, které ho během celé doby tížily.
Jednoho dne se u rodinného domu Mohsena Makhmalbafa (ztvárněného samotným režisérem) zastaví muž, který má zájem o roli v jeho chystaném filmu. Nesetkávají se však poprvé. Neočekávaný host je totiž bývalým policistou, kterého Mohsen před dvaceti lety, kdy revoltoval proti šáhovu režimu, při krádeži zbraně pobodal. Dramatická událost, jež zásadně ovlivnila životy obou mužů, se tak nepředvídatelně stává námětem snímku, v němž se hrdinové rozhodnou minulost rekonstruovat. Makhmalbaf, který byl v 70. letech odsouzen k pětiletému trestu, vypráví silný příběh, v němž prozkoumává osobní historii, stejně jako úderně glosuje politickou atmosféru své doby. Mohsenovo svědectví ani dnes neztrácí nic ze své naléhavosti a kombinace dokumentárního přístupu s postupy hraného filmu pak činí z Nevinného okamžiku ceněné dílo světové kinematografie.