Zbrusu Nový zákon
Bůh existuje! Žije v bruselském bytě, odkud kuje škodolibé pikle proti lidstvu. Nezbývá než aby se proti němu vzbouřila jeho nevinná dcera, která hledá šest nových apoštolů. Režisér Jaco Van Dormael se v hravé, surrealistické komedii vrací k filmu ve vrcholné formě.
A prvního dne stvořil Brusel. Šedivé město vzápětí ozvláštní žirafy a pštrosi, ale ta pravá zábava nastává, až když Bůh uvede na scénu poněkud omšelého Adama – ostatně ani Van Dormaelův Bůh není žádný atlet nebo myslitel: naopak, vypadá trochu jako hospodský povaleč. V usmoleném tílku sedí za počítačem, pije, kouří a z lidského pinožení má škodolibou legraci. Jeho malé dceři však jednoho dne dojde trpělivost a nechá z božského počítače všem pozemšťanům rozeslat datum jejich smrti. Vzápětí prchá z rodného hnízda, aby objevila šest nových apoštolů. Zbrusu Nový zákon je gejzírem Van Dormaelových typických fantaskních nápadů, stejně tak tu najdeme i jeho další poznávací znaky: vyprávění z dětské perspektivy i hmatatelnost smrti a konečně i konflikt mezi osudem a svobodnou vůlí. To vše se Van Dormaelovi ve Zbrusu Novém zákoně podařilo propojit s precizním obrazem ve svěží podívanou.