Palio
Dvakrát ročně se v srdci Sieny koná nejslavnější a nejstarší palio, drsný dostih na neosedlaných koních, závod, v němž hraje roli nejen jezdecký um, ale i zákulisní vlivy a úplatky. Jak dopadne střet žokejské legendy Gigiho Bruschelliho a jeho nadaného žáka Giovanniho Atzeniho? Na to odpovídá strhující dokudrama, v němž nalezneme emoce, pohyb a gesta v jejich krystalické formě.
Dvakrát ročně, v červenci a srpnu, se v srdci Toskánska koná nejslavnější a nejstarší palio, drsný dostih na neosedlaných koních. Deset hřebců je rozlosováno mezi deset městských čtvrtí Sieny. Žokeji – za úspěch nekriticky opěvovaní, při nezdaru nemilosrdně zatracovaní – zvažují, v barvách jakého týmu pojedou tentokrát. Vášniví fanoušci obsazují volnou dlažbu, okna, arkýře i balkony na náměstí Piazza del Campo. Tradiční závod, v němž hrají roli jezdecký um a strategie, ale i zákulisní dohody a úplatky, může začít… Hlavními postavami precizně vysoustruženého dokudramatu jsou legenda palia Gigi Bruschelli, mistrný intrikán, kterému stačí již pouhé dva triumfy k překonání rekordu v celkovém počtu vítězství, a jeho žák Giovanni Atzeni, mladá hvězdička na vzestupu. Strhující podívaná, jejíž kamera a dynamický střih si v ničem nezadají s technickou úrovní hraných velkofilmů, zachycuje napětí, emoce, pohyb a gesta v jejich krystalické formě.