Box
Příběh netrpělivě očekávaného snímku uznávaného rumunského tvůrce (Když chci, tak písknu na Berlinale 2010) sleduje devatenáctiletého talentovaného boxera Rafaela, pro kterého je pobyt v ringu vším, a Cristinu, atraktivní třicátnici a matku v kritickém životním okamžiku. Dvě postavy s tajemstvím, dvě cesty, dva pohledy. Intenzivní drama „na tělo“.
Devatenáctiletý Rafael je nadějný boxer romského původu. Jeho dny se odvíjejí ve znamení rutiny – práce, trénink, skromná domácnost, kterou sdílí s otcem, ale také atraktivní třicátnice, kterou den co den sleduje na cestě z divadla k jejímu domu. Mladíkova urputná pozornost zpovzdálí zamyšlené Cristině nevadí, možná i proto, že z jejího manželství s kolegou hercem, zdá se, už vášeň vyprchala. Neokázalé, soustředěné a se stoupající intenzitou vyprávěné drama zachycuje dva lidi, do jejichž zdánlivě monotónních životů nenápadně vstoupilo citové vzrušení. Rafael a Cristina, dva diametrálně odlišné světy, dva příběhy, jejichž protnutím vzniká třetí, imaginární realita. Představa možnosti je o to provokativnější, čím více kontrastuje se skutečností. „Box je film o jednoduché hře bez pravidel, o hře, ve které není nikdo v bezpečí,“ říká respektovaný tvůrce o svém dlouho a netrpělivě očekávaném druhém snímku.