Úpal
Ivan a Jelena (1991), Nataša a Ante (2001), Luka a Marija (2011) – tři různé dekády, tři příběhy, kdy on je Chorvat a ona ze srbské rodiny. Třikrát o křehkosti lásky v prostředí protkaném etnickou nesnášenlivostí vypráví Matanić s pomocí stejných herců (Tihana Lazovićová a Goran Marković) a uhrančivé kamery Marko Brdara. Cena poroty Un Certain Regard v Cannes 2015.
„Hlavně aby nebyla od nich,“ říkávala režisérovi jeho babička. Myslela tím, že jako Chorvat by si měl dát pozor, aby se nezamiloval do Srbky. Spontánní věta od blízké osoby, která tvůrci nedávala smysl, stála u zrodu ambiciózního projektu. Ivan a Jelena, Nataša a Ante, Luka a Marija – tři různé dekády, tři příběhy, kdy on je Chorvat a ona ze srbské rodiny. 1991 – ve vzduchu je napětí mezi etnickými komunitami, zamilovaný pár chce utéct do klidnějšího Záhřebu. 2001 – stejná vesnice, jen s viditelnými následky války. Dcera Nataša drží trauma uvnitř, zatímco matka ve snaze pohnout se z místa najímá chorvatského řemeslníka Anteho. 2011 – vysokoškolák Luka se proti své vůli vrací do rodné vesnice, setkání s bývalou ženou, od níž odešel v osudový okamžik, je nevyhnutelné. Třikrát o křehkosti lásky v prostředí protkaném etnickou nesnášenlivostí vypráví Matanić s pomocí stejných herců (výteční Tihana Lazovićová a Goran Marković) a uhrančivé kamery Marko Brdara.