Zákon trhu
Thierrymu je 51 let a už dvacet měsíců je nezaměstnaný. Brzy poté, co se mu konečně podaří najít práci jako ostraha v prodejně obchodního řetězce, je vystaven situacím, jejichž řešení se příčí jeho svědomí. Vincent Lindon, který byl jediným profesionálním hercem tohoto dokumentaristicky přesvědčivého filmu, získal v Cannes 2015 Cenu za nejlepší mužský herecký výkon.
Thierry je nezaměstnaný od té doby, co zavřeli podnik, ve kterém jako dělník pracoval. Za těch dvacet měsíců vyslechl plno rad, zaplatil si několik rekvalifikačních kurzů, hlásil se k řadě přijímacích pohovorů, všechno zbytečně. Nechce zůstat na podpoře jako někteří bývalí kolegové, chce zpátky do pracovního procesu, aby jeho žena a postižený syn nestrádali. A hlavně nechce být součástí vrstvy lidí, kteří se ve společnosti cítí méněcenní. Nakonec sežene místo hlídače v nákupním centru. Má se dívat, pozorovat, hlídat. Sám ale zakusil dost ponížení na to, aby se mu chtělo ponižovat druhé. Tváří v tvář dědovi, který ukradl balíček masa, ze sebe vypraví mechanicky naučené fráze, ale není mu z toho dobře. Přiměje ho zákon trhu opravdu přijímat všechno? Vincent Lindon, jediný profesionální herec tohoto nekompromisního sociálního dramatu, si z nedávného festivalu v Cannes odnesl Cenu za nejlepší mužský herecký výkon.