Psí odpoledne
Al Pacino jako herec nikdy nezklame, stejně tak jedinečný John Cazale jako kumpán Pacinova nešikovného outsidera, se kterým zpacká loupežné přepadení banky. Film založený na skutečné události je plný napětí, ačkoliv se v něm uplatní i komediální prvky. Z šesti Oscarů, na něž byl nominován, získal jednoho za scénář.
Jedno z nejlepších děl mezi padesátkou titulů, které za svůj život natočil Sidney Lumet. I tady lze rozeznat jemu vlastní společenskokritický tón, zaměřený tentokrát na média, jež mají moc manipulovat veřejným míněním. Nicméně v popředí zde stojí brilantní studie několika charakterů, zejména dvou zlodějů, kteří se rozhodli přepadnout banku „nešťastně“ až poté, co z ní byl odvezen kýžený balík peněz. Líčení zachycuje dramatické i absurdně komické situace, kdy na jedné straně stojí Sonny a Sal se zaměstnanci banky jakožto svými rukojmími a na straně druhé policie, novináři, televizní reportéři a dav přihlížejících, kteří danou lokalitu obléhají. Z deliktu se během několika hodin přímého přenosu stává senzační kauza, jež ve zlodějích vzbudí falešný pocit vlastní velikosti a prakticky jim znemožní, aby se vzdali. A už vůbec není v uměle rozbouřené atmosféře místo pro soukromé drama Sonnyho, který chtěl loupeží získat peníze na operaci svého transsexuálního partnera.