Evangelium podle Brabence
Nejnovější snímek renomovaného českého dokumentaristy Miroslava Janka je založen na neformálních rozhovorech novinářky Renaty Kalenské s básníkem, zahradníkem a v současné době vůdčí postavou legendární hudební skupiny The Plastic People of the Universe Vratislavem Brabencem.
Nejnovější snímek renomovaného českého dokumentaristy Miroslava Janka je založen na knize rozhovorů novinářky Renaty Kalenské s básníkem, zahradníkem a v současné době vůdčí postavou legendární hudební skupiny The Plastic People of the Universe Vratislavem Brabencem. Nejedná se o tradiční biografický portrét, chronologicky připomínající zásadní životopisná data hlavní postavy, ale o snahu zachytit specifické osobní kouzlo, názory a postoj ke světu jedné z nejvýraznějších postav českého undergroundu. Improvizované a velmi spontánní rozhovory tak probíhají v rámci různých výletů do přírody, návštěvy věznice ve Valdicích a především trochu symbolicky na benzínové pumpě v Mikulově v blízkosti hranic s Rakouskem. Uvolněné a místy až záměrně rozvolněné povídání o důležitých momentech v Brabencově životě, prodchnuté jeho „duchovně-ekologickým“ založením, režisér citlivě prokládá poetickými momenty s meditativní atmosférou.