Rackové
Elza je krásná, nešťastně vdaná a především velmi osamělá žena. Pod vlivem nečekaných událostí musí přehodnotit svůj dosavadní život a udělat krok, na němž záleží nejen její další osud. Silné atmosférické podobenství o odcizení a naději.
Mladá a krásná Elza žije nepříliš uspokojivý život. Náplň nenachází ani po boku neotesaného muže, ani v práci učitelky hudby. Když zjistí, že je těhotná, její zoufalství se jen prohloubí. K prolomení bludného kruhu však nenachází dost odvahy – tradičně buddhistické společenství, v němž žije, ji totiž učí lpět na rodinné soudržnosti. Nečekaná ztráta jí zdánlivě otevírá cestu k řešení, především jí ale ukáže, že samota a odcizení jsou důsledkem vlastního rozhodnutí. Chlad a smutek usazený v Elzině nitru umocňuje šedobílé spektrum snímané zimy, v níž se většina příběhu odehrává. Rodné prostředí Kalmycké oblasti s jeho buddhistickým náboženstvím a výrazně patriarchálním společenstvím se režisérce podařilo sugestivně konfrontovat s neutěšenou současností, kdy i tradiční řemesla, jako je rybolov, jsou nástroji organizovaného zločinu. A tak racků neboli duší mrtvých rybářů krouží nad mokřaděmi stále víc.