Hranice
Pro uprchlého vězně Maydana je svoboda omezena na malou plochu těžké drezíny a koleje, které vedou neznámo kam. Mladý muž je k dopravnímu prostředku připoután těžkým řetězem, přesto se ale nevzdává naděje ani humoru. Vynalézavé obrazové ztvárnění snímku zdůrazňuje klaustrofobní pocit osobní nesvobody.
Malá drezína veze dva pasažéry. Namyšleného dozorce a mladého vězně jménem Maydan. Díky nehodě se Maydanovi podaří utéci, ale se svobodou má jeho únik pramálo společného. K drezíně je připoután tlustým řetězem a cestování s takovým přítěžkem budí více pozornosti, než by uprchlíkovi mohlo být milé. Jednou se ale rozhodl a teď nezbývá než očekávat, kam ho koleje zavedou. Doslova není cesty zpět. Vynalézavé obrazové ztvárnění snímku sugestivně zdůrazňuje klaustrofobní pocit osobní nesvobody, jemuž ale Maydan čelí s odvahou, šarmem a humorem.