Cesta do Říma
Kolik je na světě lidí, tolik existuje příběhů, a Vašek, nesmělý hlídač v galerii, ze kterého se stal shodou okolností zloděj obrazů, jich při své cestě vlakem do Říma vyslechne mnoho. Komedií nejen duchovní, vlakovou road-movie, hledáním smyslu života – tím vším je celovečerní debut režiséra Tomasze Mielnika.
Práce dobrého hlídače nikdy nekončí, i když galerie zavírá v sedm. A Vašek takovým vzorným hlídačem je, alespoň do chvíle, než potká Zrzku – femme fatale, jež má s Vaškem vlastní plány. Z hodného hocha se pod vlivem lásky stává zloděj. Vyzbrojen falešným knírem, slunečními brýlemi a ukradeným obrazem nasedá do vlaku a otázkou zůstává, zda je jeho cesta do Říma dlážděna dobrými úmysly, či nikoliv. Kupé jsou plná spolucestujících, kteří touží s ním – nebo možná jen sami mezi sebou – sdílet své příběhy. Uzavřený mladík všem pozorně naslouchá, i když má svých starostí dost. Policie i nekalé živly mu jsou v patách a zmizet jim není tak snadné, pokud s sebou nosíte velký obraz. Duchovní komedií, vlakovou road movie, polemikou nad životní cestou každého z nás, tím vším je celovečerní debut Tomasze Mielnika. Rozvětvený, výrazně stylizovaný příběh plný odkazů na klasická filmová díla hledá s nadsázkou odpověď na otázku, co je vlastně smyslem života.