Ztracený případ
Střihový film držitele Ceny Jindřicha Chalupeckého vytváří na základě záběrů z kultem obestřeného seriálu Columbo zcela nový příběh, který ze svého předobrazu vypichuje momenty, jaké bychom nečekali. Ztracený Columbův případ bude zároveň tím, který slavnému detektivovi přidělá nejvíce šedin a vrásek.
Ve svém prvním filmu celovečerního formátu se Roman Štětina obrátil k ikonické postavě detektiva Columba, respektive ke stejnojmennému seriálu, v němž v letech 1968–2003 účinkoval herec Peter Falk. Ve vtipné a citlivé koláži, vystihující podstatu žánru i specifika seriálu a jeho hrdiny, buduje Štětina zcela nový příběh – mimo jiné o tom, že detektivní práce obnáší vedle ohledávání mrtvol také nebezpečně mnoho bezúčelných činů. A jak čas plyne, dostává se detektiv do prostředí, o jakých by si na začátku ani nepomyslel, že mohou existovat. I v nich ale zůstává sám sebou. Přijme-li divák výchozí premisu filmu, umožní mu pustit se do příběhu s totožným zaujetím jako do libovolné seriálové epizody. Jak bývá v díle Romana Štětiny zvykem, neomezuje se ani Ztracený případ jen na samotný film. Součástí projektu se tak stala spolupráce s grafikem a autorem filmových plakátů Zdeňkem Zieglerem, který pro film oživil svůj nepoužitý návrh z roku 1977.