Filmová lázeň
Historie MFF Karlovy Vary od jeho založení v roce 1946 a prvních, nesoutěžních let po jeho 50. ročník. Kromě množství archivních materiálů včetně slavných vstupů Miroslava Horníčka využívá dokument Miroslava Janka rozhovorů s pamětníky lepších i horších časů největší filmové události východní Evropy.
Historie Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, který patří k nejstarším ve světě, ale který vinou dramatických událostí 20. století dospěl teprve letos ke svému 50. ročníku. Vracíme se do roku 1946, kdy se festival konal poprvé v Mariánských Lázních jako nesoutěžní přehlídka. Její program se promítal i v Karlových Varech a právě do Karlových Varů pak byla tato přehlídka přenesena, už však jako festival se soutěží celovečerních hraných filmů. Vynikajícím zdrojem reportáží o dalších ročnících festivalu, který se od roku 1959 musel střídat s MFF v Moskvě, se staly v letech 1957–1968 Momenty filmového festivalu, moderované Miroslavem Horníčkem. Archiv ČT poskytl další materiály o vzestupech a pádech festivalu, který se podařilo vzkřísit teprve poté, co v roce 1994 nastoupilo jeho současné vedení a dalo mu jeho dnešní tvář jedné z nejuznávanějších filmových událostí v Evropě. Celým filmem prolínají rozhovory s někdejšími spolupracovníky, pamětníky i historiky.