Costi žije s rodinou v Bukurešti a večer rád čte synkovi příběhy Robina Hooda. Jednou se mu soused z domu svěří s přesvědčením, že na zahradě jeho prarodičů je zakopaný poklad. Kdyby mu Costi pomohl najmout detektor kovů a odjel s ním po pokladu pátrat, je ochoten se s ním rozdělit. Minimalistická pohádka o plnění dětských snů byla oceněna v sekci Un Certain Regard na letošním festivalu v Cannes.
Costi žije s rodinou spokojeně v Bukurešti. Večer obvykle předčítá synkovi před spaním z knížky o dobrodružstvích Robina Hooda. Jednoho dne u dveří zazvoní soused a svěří mu tajemství, že na zahradě jeho dědečka je podle všeho zakopán poklad. Pokud mu Costi pomůže sehnat detektor kovů a pojede s ním kopat, bude část pokladu jeho. Costi trochu váhá, pak ale duše milovníka pohádek a vyhlídka snadného zisku převáží nad pochybnostmi a Costi se společně se sousedem vydá vstříc dobrodružství. Výsledek je překvapivý nejen pro samotné hledače pokladu, ale i pro diváky tohoto minimalistického, lakonicky a se suchým humorem vyprávěného příběhu, který nabízí různé interpretace. Corneliu Porumboiu je dnes jedním z nejznámějších rumunských režisérů a od doby, kdy získal za svůj debut v Cannes Zlatou kameru (2006), sklízejí po světě ceny téměř všechny jeho filmy. Výjimkou není ani Poklad, který si nedávno odnesl z Cannes Cenu pro talent v soutěži sekce Un Certain Regard.