Film sleduje osudy dvou bývalých severokorejských špionů, kteří se po propuštění z třicet let trvajícího vězení snaží vrátit zpět do své vlasti. Velmi osobní režisérova pocta těm, jež ani desítky let trvající mučení nepřinutilo zříci se svého politického přesvědčení.
Kim Dong-won se v roce 1992 seznámil se dvěma bývalými politickými vězni původem ze Severní Koreje, kteří za špionážní činnost v jižní části poloostrova zaplatili třicetiletým vězením. „Když jsem je potkal, byl jsem zvědavý a zároveň jsem měl strach. Když jsem je začal natáčet, nemyslel jsem si, že dělám film pro veřejnost,“ svěřil se režisér. Uchvácen jejich pozoruhodnými osudy filmoval po celou dekádu pokus stále přesvědčených komunistů vrátit se nejen domů, ale doslova i do života. Na konci devadesátých let se vztahy mezi KLDR a Jižní Koreou zlepšily natolik, že došlo k propuštění šedesáti vězňů, kteří se odmítli zříci svého politického přesvědčení. Jak se těmto mužům podařilo přežít třicet let systematického mučení? A jak se vyvíjely jejich osudy po návratu na svobodu? O tom všem vypráví dokumentární freska, jíž ovšem nechybí ani velmi osobní ladění.