Žízeň
Abu Shukri už deset let obývá primitivní usedlost ve vyprahlém údolí, kde s manželkou, dvěma dcerami a synem našel obživu jako uhlíř. Když chce zavést do domu vodovod, mimoděk dá frustrovaným dětem signál, že věci nemusejí být stále stejné a že se mohou změnit. Cena FIPRESCI v Týdnu kritiky na letošním MFF v Cannes.
Abu Shukri se před deseti lety odstěhoval s rodinou daleko od domova, do vyprahlého údolí, kde s manželkou, dvěma dcerami a synem našel obživu jako uhlíř. Jen on a syn se občas dostanou mezi lidi – do nedaleké vesnice, kam chodí chlapec do školy a kde otec prodává dřevěné uhlí, které rodina vyrobí. Otcovo rozhodnutí zavést do primitivní usedlosti vodovod sice rodině ulehčí život, vnáší však do duší jejích členů neklid. Otec sice nepřipouští možnost, že by usedlost a dosavadní způsob života opustil, ostatní se však stále výrazněji staví proti němu. Konflikt s dcerou Gamilou, již otec miluje, ale zároveň nesnese, aby mu vzdorovala, se stává ohniskem, v němž se rodí tragédie. Dokáže chlapec jít svou cestou, nebo se podřídí tradici a bude kráčet v otcových stopách? K natočení dramatu o hledání svobody, která neexistuje mimo nás, inspiroval režiséra rodný kraj – konfliktní oblast kolem města Um El-Fahem v samém srdci Izraele, kterou obývá silná palestinská menšina. Sám autor však tvrdí, že jeho film je politický jen natolik, nakolik jsou politické všechny příběhy o vztazích mezi lidmi.