Vodní bomba pro tlustého kocoura
Osmiletá Marta a její čtyřletá sestřička Linda málem přijdou o bezstarostné chvíle dětství, když se jejich výchovy nakrátko ujme přísná teta Una. Maminka totiž – podobně jako už dříve tatínek - odjela za prací. Dívenky si však s opatrovatelkou vědí rady. Režisérem dětského snímku je přední litevský filmař Varis Brasla.
Dětský snímek předního litevského režiséra Varise Brasly připomíná filmy Věry Šimkové-Plívové. Dvě sestry z malého města, čtyřletá Linda a osmiletá Marta, se musejí nakrátko rozloučit s maminkou, která odjíždí do Rigy za prací, zatímco tatínek pracuje jako stavbař v Londýně. Jejich dočasnou opatrovnicí se stane přísná maminčina sestra, teta Una. Především energická Marta má s tetou spoustu potíží, zvláště když si nesmí domů vzít štěňátko, které si vysloužila za koňské kobližky sbírané pro pěstitele žampionů v sousedství. Moudrý dědeček prozradí vnučkám, že Una je zlá jen proto, že nemá ženicha. A tak se dívenky snaží, aby tetin nápadník Ivo konečně uspěl. Jenže není vše tak snadné, jak se zdá. Jednoduchý příběh s letní maloměstskou atmosférou je ozvláštněn kratičkými vizemi obou děvčátek, v nichž se skutečnost přizpůsobuje jejich snům.