Táta
Rok 1929, ukrajinské městečko. Avram Švarc si usmyslel, že se jeho syn David stane houslistou. Rok 1939, Moskva. David sklízí ovace na koncertu, ale k otci se nechce znát. 1944, lazaretní vlak. Těžce zraněnému Davidovi se zjevuje mrtvý Avram a říká mu, že největším štěstím otce je vždy úspěch jeho syna.
Rok 1929, ukrajinské městečko s početnou židovskou komunitou. Chudý vdovec Avram Švarc si usmyslel, že se jeho syn David musí stát slavným houslistou. David začne otce nenávidět... Rok 1939, Moskva. David sklízí ovace na absolventském koncertu, čeká ho kariéra. Neočekávaně a k Davidově nelibosti se zjeví Avram. Syn se stydí za prostoduchého otce, vadí mu, že tak prozradil jeho podezřelý třídní, ale zejména židovský původ. Právě se pořádají hony na „nepřátele lidu“ a jejich rodinné příslušníky. Žádá otce, aby okamžitě odjel, nicméně nabízené peníze přijme... Rok 1944, lazaretní vlak. Mezi těžce raněnými je i David, který se dobrovolně přihlásil na frontu. Hrozí mu amputace ruky. V horečce se mu zjeví Avram...