V komorním milostném příběhu, neseném v melancholické náladě deštivého monzunu, vyhledá venkovský mladík Mannu v Kalkatě svou dávnou lásku Niru. Vypůjčený pršiplášť se stává metaforou příběhu o ztraceném citu, v němž se oba dávní milenci se zoufalým odhodláním oddávají šlechetné přetvářce.