Donau, Dunaj, Duna, Dunav, Dunarea
„Rozdíl mezi vodou a řekou spočívá v tom, že řeka má paměť, minulost a dějiny… Loď plující po ní se může stát strojem času.“ V nezvyklém „river movie“ Gorana Rebiće je tímto plavidlem stará výletní loď, nazvaná podle různých variant pojmenování nejdelší evropské řeky. Na cestě dlouhé téměř dva tisíce kilometrů z Vídně až k ústí Dunaje do Černého moře se odvíjejí osudy čtyř členů posádky a trojice lidí, kteří se ocitli na lodi z různých důvodů. Starý německý kapitán Franz přistoupí na poslední přání své dávné milé Mary, a která bývala rumunskou olympijskou závodnicí, si přála být pohřbena v Železných vratech. Na lodi, vezoucí rakev, je černoška Mathilda, unikající před závislostí na drogách. V Bratislavě posádka vyloví Rumuna Mirceu, který se pokoušel přeplavat do Rakouska. Palubu postupně opustí maďarská kuchařka Tanja a později srbský strojník Nikola. Zůstává Franzův přítel, Ukrajinec Giorgi. Tak jako plyne voda podél lodi, plynou a proměňují se vztahy mezi postavami...