Aldo Moro, předseda italské křesťanskodemokratické strany, byl v roce 1978 popraven Rudými brigádami. Filmová rekonstrukce posledních pětapadesáti dnů jeho života je příležitostí k účtování s politickým a ideologickým fanatismem veškerých radikálních hnutí. Cena FIPRESCI za Evropský film a Cena za scénář na MFF v Benátkách 2003.
Dvojice lidí, jež se zajímá o pronajmutí prostorného bytu, vypadá jako zamilovaný mladý pár. Ale hned vzápětí je zřejmé, čemu byt bude sloužit: muž i žena jsou členy italské Rudé brigády a jejich momentálně vyhlédnutou obětí je politik Aldo Moro, jehož budou po únosu dlouze věznit v jednom z pokojů. Režisér rekonstruuje posledních padesát pět dnů života tohoto statečného předsedy křesťanskodemokratické strany jednak proto, aby vzdal hold člověku, který si po tolik dnů kruté nejistoty dokázal zachovat důstojnou poklidnost, jednak proto, aby působivě demonstroval zhoubnost jakéhokoliv dogmatismu a ideologie. Tuto myšlenku zprostředkovává především Chiara, jediná žena mezi teroristy, jež si pod tlakem rozličných okolností začne uvědomovat nelidskost "revolučního řešení" společenských problémů. V Bellocchiově filmu, který lze charakterizovat jako politický psychothriller, je napětí působivě umocňováno hojným používáním dobového televizního zpravodajství.