Vzpomínky na vraždu
Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům uplynulého roku. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií nevyřešených vražd, k nimž došlo v letech 1986 – 1991 ve Hwa-Sung. V městečku nedaleko Soulu v okruhu 2 kilometrů je v průběhu šesti let znásilněno a zavražděno deset žen. Je mezi nimi jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje žádná zjevná souvislost, jíž by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědřit nevypočitatelného masového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly... Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít.