Národ bez žen
Šokující informace o drastickém poklesu ženské populace v Indii vinou vražd novorozených holčiček, které jsou pro tradiční společnost přítěží, se stala základem hořce ironické vize venkovské společnosti, která se musí obejít prakticky bez žen. Svatba dívky Kalki s pěticí bratrů nevrací životu přirozený řád, ale naopak rozpoutá orgie násilí a ponižování. Film získal v loˇském roce Cenu diváků v Soluni a Cenu FIPRESCI v Benátkách.
Jaká je hořce satirická vize budoucnosti indického venkova v souvislosti s šokujícím úbytkem ženské populace, k němuž došlo v poslední době? Podle burcující zprávy UNESCO počet indických žen klesl přibližně o 50 milionů vinou vražd novorozených holčiček, které jsou pro rodiny žijící v zajetí tradičních předsudků přítěží. Vesnice Matrubhoomi, kterou si pro potřeby svého filmu vymyslel režisér Manish Jha, je obývána výhradně muži, kteří se ukájejí v pornografii, transvestitismu, homosexualitě a násilnostech. Sháňka po ženách je obrovská: ty starší však už zemřely a mladším bylo brutálně a nesmyslně zabráněno po narození přežít. Na tom všem nic nezmění ani skutečnost, že se ve vesnici – poprvé po patnácti letech - konečně koná opravdová svatba. Venkovan Pratap totiž neodolá nabídce a pro(v)dá svou dosud pečlivě skrývanou dceru Kalki za pětici bratrů. Co se stane, když si dívka, permanentně zneužívaná surovými manželi (i jejich otcem), nakonec najde vztah k jednomu z bratrů?