Láska v myšlenkách
Stylové psychologické drama inspirovaly skutečné události, jež změnily jeden letní víkend roku 1927 v peklo žárlivosti a vášně. Spolužáci Paul a Güenther se rozhodnou strávit pár dní na venkově. Paul se zamiluje do kamarádovy sestry Hilde, ta však už přítele má: je jím Güentherův bývalý milenec Hans.
Paul Krantz při výslechu na berlínské policii vzpomíná na události, které během víkendu v létě 1927 vyústily v tragédii. On a Günther Scheller byli spolužáci a kamarádi, i když velmi rozdílní: introvertní snílek Paul pocházel z dělnického prostředí, sebevědomý Günther se narodil v bohaté rodině. Po skončení školy se mladíci rozhodli, že stráví víkend ve venkovském domě Schellerových, kteří odjeli z města. Z kamarádského soupeření se stává vážná věc kvůli Güntherově krásné sestře Hilde, jejímuž kouzlu Paul okamžitě podlehne. Netuší, že Hilde už má přítele - kuchaře Hanse, který byl navíc předtím Güntherovým milencem. V létem a vypjatou náladou vybičované atmosféře navíc mladíci uzavřou zvláštní tajný pakt, v němž hraje roli jak láska, tak ochota kvůli ní vraždit. Známí se začínají sjíždět na divoký večírek, kde chce každý dokázat, že nemá předsudky. Noc plná sexu, žárlivosti a vášně připraví horkou půdu pro události, které vzrušily Berlín konce 20. let - protože se skutečně staly.