Obavy a nejistotu národa dokázal režisér zobrazit na metaforickém příběhu tří lidí uzavřených do malého prostoru venkovského stavení, kde všechny obklopuje strach z budoucnosti. Cena za nejlepší estonský film ex aeque v roce 2003.
Každý národ má svá traumatická období, svoje symbolické milníky, kdy se rozhodovalo o jeho osudu. Pro Estonsko to byly roky 1940, a hlavně 1944, kdy země skončila pod sovětskou nadvládou. Mladá Eetla žije s otcem, strážcem odlehlého majáku. Otec Gottfrid se ji snaží přimět, aby odjela za příbuznými do Švédska a vyhnula se tak nejisté budoucnosti v sovětizovaném Estonsku. Eetla se však na poslední chvíli rozhodne ze člunu mířícího za svobodou vystoupit. Vyrovnává se se svými běsy a nočními můrami neustálým přecházením do snového světa, opakovanou samomluvou a utkvělými vzpomínkami na svoji matku. Její vztah k otci je komplikovaný, oba si k sobě obtížně hledají cestu. Zradí ji i její náhodný milenec Kasper. Tragičnost období režisér nezobrazuje přímo — jen v několika sekvencích do uzavřeného společenství usedlosti vtrhnou sovětští vojáci a spolu s nimi i nepřátelský vnější svět. Podobně jako ve své slavné Georgice umístil Keedus své hrdiny do prostoru mimo čas.