Film označený historiky v roce 1995 za jedno ze tří nejvýznamnějších děl portugalské kinematografie. S využitím motivů Flaubertovy Madam Bovaryové kreslí Manoel de Oliveira „antifilmovou“ intimní studii ženství uzavírajícího se ve zlaté kleci měšťáckých konvencí.