Barvitě natočený příběh se odehrává střídavě v Aténách a Istanbulu. Hrdinou je Řek, který má silné emocionální vazby k oběma městům i kulturám.
Přístupné, barvité téma a další vybrané kvality povyšují film o jídle s názvem Špetka koření na specialitu dne na jídelním lístku řecké kinematografie. Tento lehce a zábavně plynoucí tragikomický snímek o Fanisovi (George Corraface), muži rozpolceném mezi řeckou etnickou příslušnost a rodné Turecko, využívá kulinářství coby metafory pro národní identitu a osobní pocity. Příběh je strukturován retrospektivně, s příjezdem Fanisových starých přátel z Istanbulu a se společným zasednutím k uvítací tabuli se dělí – jako každé řecko-turecké jídlo – na tři části: Předkrm (Istanbul, 1959), Hlavní chod (Athény, 1964) a Zákusek (přítomnost).