Příběh o uplakaném velbloudovi
Je jaro a rodina mongolských pastevců kočujících v poušti Gobi očekává přírůstek do stáda velbloudů. Mládě při porodu téměř zahyne a protože je to albín, samice jej nechce přijmout a krmit. Jedinou nadějí na přežití je starobylý hudební rituál ... Bavorská filmová cena 2004 za nejleoší dokument.
Je jaro a rodina kočujících pastevců v poušti Gobi na jihu Mongolska pomáhá velbloudí samici, která právě přivádí na svět mládě. Po těžkém porodu se podaří novorozeného velblouda zachránit. Je to vzácně se vyskytující albín, matka ho však odvrhne a nechce ho krmit mlékem. Jedinou nadějí, jak mládě zachránit, je starodávný rituál, který umí vykonat hudebník ze vzdálené vesnice. Rodina za ním vyšle své dva syny a Dude s malým Ugnou se vydávají na cestu přes poušť až do Aimaku, kde se poprvé setkávají s civilizací... Film oscilující mezi dokumentem a hraným dramatem je absolventským snímkem studentů Vysoké filmové školy v Mnichově. Byl nominován na Evropskou filmovou cenu v sekci dokumentů a byl uveden na mnoha prestižních festivalech.