Faraon
Costache Nicolau, přezdívaný Faraon, je sešlý starý žebrák, který se potuluje po Bukurešti, jednou za den se nají v charitativním útulku a nocuje v zanedbaném bytě plném haraburdí. Býval to však politický vězeň, který strávil čtyřicet let na Sibiři. Toto téma láká mladou televizní reportérku, jež o něm chce natočit pořad. Jak se dostal z exilu zpátky domů? Proč nechce mluvit o své rodině? Proč mu říkají Faraon? Reportérka, která hledá odpovědi na tyto otázky, se stává součástí dokumentární výpovědi o současném Rumunsku, jež prochází procesem společenské transformace. „Je to také film o ní, o docela normální a obyčejné dívce a jejím prvním poznání,“ říká režisér Sinisa Dragin, který už za svůj první autorský dokument The Sorrow of Black Gold dostal hlavní cenu na filmovém festivalu v Oberhausenu. „Dokáže se z něj poučit? Změní se? Začne se dívat na svět jinýma očima? Malá tajemství, která postupně odhaluje, jsou jen povrchem velkého mysteria tohoto světa...“