Nevěrné hry
Protagonisty komorního, jemně humorného vyprávění o citovém hledání mladé manželské dvojice je slovenský hudební skladatel Peter a jeho žena – česká klavíristka Eva. Ta v domě na slovensko-maďarském pomezí místo venkovské idylky nachází jen prázdnotu a odcizení. Uspokojení jí nepřináší ani pokus o nevěru. Zdá se, že dát manželství znovu dohromady je práce pro dva.
Téma váznoucích mezilidských, především milostných vztahů, které je charakteristické pro animované filmy Michaely Pavlátové, proniklo i do jejího celovečerního hraného režijního debutu. Na rozdíl od vysoce ceněné animované tvorby, pro niž je příznačná expresivní kresba a groteskní zkratka, je příběh o citovém hledání mladé manželské dvojice komorní, jemně humorné psychologické vyprávění. Slovenský skladatel Peter a česká klavíristka Eva žijí ve vesnici na slovensko-maďarském pomezí, místo venkovské idylky však prožívají citovou krizi. Zatímco muž se realizuje ve vlastní práci (i když volnou tvorbu vyvažuje povinnými kšefty), Eva se cítí opuštěná a profesionálně nevyužitá. Východisko nenachází ani v milostném úniku do vztahu se světáckým violoncellistou Andrejem. Peter pochopí, že se mu žena odcizuje, a pokouší se zabránit rozchodu. Dát však manželství znovu dohromady je práce pro dva – a možná i pro rozvedenou sousedku Márii a její dvanáctiletou dcerku Janku, která pozorováním svého okolí získává zcela zvláštní názory na vztahy mezi muži a ženami.