Kde se nachází zeměpisný střed Evropy? Polský režisér Stanislaw Mucha se vydává na dokumentární road movie přes starý kontinent a potkává bizarní postavičky, z nichž každá by mohla přísahat, že skutečný střed Evropy je právě v její vesnici.
Kde se nachází zeměpisný střed Evropy? Hned tucet míst, vzdálených od sebe i dva tisíce kilometrů, vznáší nárok. A tak se polský režisér Stanislaw Mucha se svým štábem odebírá na někdy burleskní, někdy tragikomickou odyseu skrz naskrz starým kontinentem ve snaze nalézt ten jediný a skutečný střed. Stejně jako ve svém předchozím snímku Absolut Warhola volí režisér žánr dokumentárního road movie. Jeho hledání opět provázejí krátká setkání s pozoruhodnými lidskými postavičkami, jež dosvědčují fakt, že určení pravého středu Evropy není ani tak otázkou topografie, jako spíš víry. Zapálené proslovy lokálních patriotů či euroutopistů nám režisér podává se svým typickým smyslem pro humor, který z filmu Střed činí originální a lehce pitoreskní příspěvek k procesu sjednocování Evropy.