Boubakar Traoré: Budu ti zpívat
Hvězda world music, malijský „pouštní bluesman“ Boubakar Traoré jako průvodce svým životem i západoafrickou hudbou.
Snímek, který vznikl v produkci režiséra Jonathana Demmea (např. Mlčení jehňátek), ukazuje, jak výrazný dějinný pohyb a konkrétní osud stojí za dnešní kariérou jedné z hvězd „world music“. Zpěvák a kytarista Boubakar Traoré ze západoafrického Mali, přezdívaný KarKar, byl znovuobjeven už jako muž v letech. Na počátku šedesátých let byl přitom pro Mali ambasadorem twistu a hudby západního světa. Mali tehdy právě získalo nezávislost. KarKar, výrazný jako zpěvák i fotbalista, agitoval k práci pro nový režim. Když později přišla deziluze, někteří z publika KarKara vinili. „To on svými písněmi způsobil, že jsme uvěřili těm, kteří nás přivedli do bídy,“ říká muž v Sarasinově dokumentu. KarKar provádí diváky krásnou, klidnou zemí, její nedávnou historií i svým životem. V něm sehrála zásadní úlohu předčasně zesnulá žena Pierrette a pád na společenské dno.