Prosťáček Hans
Filmař Peter Liechti kouřil celých třicet let. Tento film popisuje originální způsob, jak se zbavit návyku. S batohem a videokamerou se vydává na pěší túru východním Švýcarskem. Tragikomická filmová esej je věnována všem kuřákům a závislým na čemkoliv.
Filmař Peter Liechti kouřil celých třicet let. Tento film popisuje originální způsob, jak se zbavit návyku. Odhodlaný muž se vydává na pěší túru z Curychu do rodného Saint Gallenu, kde před lety zlozvyku propadl. Své pěší a železniční putování je připraven opakovat do té doby, než uspěje, což se nakonec stane až napotřetí. Původně zamýšlený pokus obnažit za pohybu zdroje své závislosti a zatočit s nimi se postupně mění v přibližování se ke kořenům, v hledání ztraceného dialogu s domovem a zemí, v níž žije. Své road movie pro pěší věnoval režisér všem kuřákům a dalším závislým na čemkoliv. Dokumentární deníková esej, jíž nechybí sebeironie, spojuje záběry z cesty, suplující roztěkaný pohled poutníka, s filmovými úryvky z archivu (rodiče, Sibiř, Afrika).