Americká rapsodie
Margaret Szándorová v 50. letech s manželem a starší dcerkou riskantně utekla před komunistickou perzekucí z Maďarska do Spojených států. Mladší dcerku musela nechat u příbuzných na venkově. Objevování nového světa a hledání svého místa v něm ženě během příštích let bolestně ztěžuje vzpomínka na vzdálené dítě. Po letech dosáhne Margaret, která v USA našla plnohodnotný nový domov, diplomatickou cestou přes Červený kříž toho, aby za ní dcera mohla přijet. Ta však těžce nese nové, byť blahobytnější prostředí „cizí“ rodiny. Když se dceřiny pocity odcizení nezmění ani po letech, svolí matka k tomu, aby dcera navštívila vytoužené Maďarsko. Idylické vzpomínky z dětství jsou však konfrontovány s realitou a s čerstvým poznáním svobodného, demokratického světa. Teprve teď dívka s pomocí příbuzných pochopí dávné drama, které musela matka kdysi prožít. Prohlédne a poznává, že nastal čas využít svých možností. Vrací se do USA a přijímá životní šanci, kterou jí nabízí nový svět.