Cesta z města
Rozvedený programátor Honza, který pracuje na databázi pro centrální registr obyvatel, tráví většinu svého času u počítačů – mailováním, upgradováním, sendováním, atouchováním a loadováním. A tak když si u šéfa vymůže volný víkend, který chce trávit v přírodě se svým synem Honzíkem a psem Bingem, nezapomene automaticky přibalit nepostradatelný mobil, notebook a digitální kameru. Během víkendu ale postupně propadá kouzlu přírody a éterické Markéty, kterou poznává při česání jablek v jedné vesničce. Z víkendového výletu se stane několikatýdenní pobyt a Honza se rozhodne v podhorské vísce, kde prožívá se synem nejhezčí chvíle svého života, zůstat. Poznává kolorit a harmonii venkovského života, ke kterému tu patří i zemitá Markétina babička se svými domácími likéry, rodina traktoristy Ludvy a řada místních figurek. Ještě před začátkem zimy však za Honzou přijíždí šéf s kolegou a firemním psychologem. Zákony byznysu zapracují a náš hrdina se musí vrátit ke své práci, do „civilizace“, k hektickému životu ve velkoměstě.