Proroci a básníci. Kapitoly z kalendáře
Esejisticky pojatý dokument zaznamenává výpovědi o světě, které autorovi podaly v letech 1998 – 2000 náhodně vybrané osoby a osobnosti. Sadař a harmonikář Čečil, obyčejná rodina Dvorských stavějící si v lese za městem srub, retardovaný metař František a jeho žena Iva či travestit Petr-Sue Ellen – ti všichni zastupují obyčejné lidi, které přítel Bohumila Hrabala – Jiří Šmoranc – spojuje s hrdiny spisovatelových próz, z všednodenní obyčejnosti dobývající symbolickou „perličku na dně“. Skutečnost sklonku milénia reflektují i intelektuálové – básníci Ivo Vodseďálek a Yveta Shanfeldová, feminista Mirek Vodrážka a jeho „indiánská“ žena Iva, filozofové Ladislav Šerý a Václav Bělohradský – ale i sám autor, jenž vstupuje do záběrů jako komentátor či režisér manipulující vzpouzející se realitu i samotné někdy odmítavé či unikající aktéry. Kaleidoskopický obraz konce tisíciletí je nesen „pod dojmem chvil a událostí“ jako autorsky zaujatá výpověď o způsobech, jakými člověk zabydluje a přetváří svůj prostor i sám sebe.