Shotaro a Minako se hádají, Minako svému manželovi přiznává nevěru a sděluje mu svůj úmysl odejít od něho. Přestává ji bavit žít se submisivním manželem. Minako, pracující ve stavební společnosti, miluje svou práci a postupuje v úspěšné kariéře, zatímco její manžel se přeochotně stará o dům a o děti. Neustále nakupuje, vaří a pere prádlo. Hádky mezi manželi se stupňují a Minako podává žádost o rozvod. Starší dcera Mari rozporem mezi rodiči není tak otřesená, více ji zajímá klavírní skladba, kterou má zahrát se svou matkou na koncertě, pořádaném hudební školou, a náklonnost k učiteli hudby. Mladší bratr Toru se ale cítí matkou zrazený a nedokáže se smířit s otcovou rolí domácí hospodyňky. Všichni čtyři se po svém pokoušejí vyrovnat s danou situací. Částečně smířeni se nakonec setkávají na koncertě Minako a Mari, jejichž nástup na jeviště je provázen obrovským aplausem. Komedie Kvartet pro dva pojednává téma ženské emancipace a převrácení mužské a ženské role s nadsázkou a humorem.