K natočení autorské režijní prvotiny inspiroval herce Dejana Aćimoviče příběh jeho přítele. Čtyři roky pak „zpovídal“ muže, kteří prošli stejným peklem. – Martin Pavlović v den svých devětadvacátých narozenin v roce 1981 spáchal vraždu a byl "jménem lidu" odsouzen ke dvanácti letům. Ocitl se v jednom z nejkrutějších kriminálů bývalé Jugoslávie. Martin dlouho tušil, že ona osudná noc měla zcela jiný průběh. Pak ale, v době, kdy už byl vězeňským mazákem, zjistil pravdu. Obětí v baru Casablanca se měl stát on. Jenže přidělený obhájce nepodnikl nic. Kdo by stál o svědka bezpráví a korupce ve vězeňství a justici. Léta plynula a Martinovi se spolu s dalším spoluvězněm podařilo vyprovokovat vzpouru. Oba ji vykoupili životy, přestože své nejčestnější slovo na jejich záchranu a nápravu poměrů dal sám představitel vlády. O Martinovi a o tom, co všechno viděly a zažily zdi Staré Gradinky, ve filmu vypovídá ten, který s ním nastoupil trest ve stejný den a po propuštění opustil zemi.