V demilitarizované zóně mezi oběma Korejemi dojde ke střelbě, po níž zůstanou dva mrtví. Oba jsou vojáky armády Severu, střílel však seržant z Jihu. Střílelo se ale opravdu jen z jeho zbraně? Verze obou znepřátelených stran se vzájemně vylučují, a tak vyšetřování přechází do rukou majorky jednotky Spojených národů Sophie Jean, jež bude od roku 1953 první ženou, která vkročí do pohraničního pásma. Během pátrání postupně zjišťuje, že noční přestřelka na „mostě bez návratu“, jenž zároveň spojuje a rozděluje dva světy, má zcela jiné pozadí a příčiny, než jaké líčí protokoly obou stran. Od zatoulaného psa a nášlapné miny vede řetězec nečekaných událostí až k odhalení pravdy, která se nakonec do oficiální verze incidentu nedostane: Občanská válka je stav, v němž přátelství přináší smrt. Nejúspěšnější korejský film loňského roku, s jehož domácí návštěvností marně soupeřila Mission: Impossible II. Evropské diváky zaujme zejména brilantními nočními scénami.