Volavérunt
Volavérunt je velkolepý historický epos o záhadné smrti vévodkyně z Alby. Doňa María del Pilar Teresa Cayetana de Silva y Álvarez de Toledo, nejkrásnější, nejbohatší a nejsvobodomyslnější žena své doby, známá více jako vévodkyně z Alby, pořádá slavnostní večeři u příležitosti otevření svého nového paláce. Sejde se na ní ta nejurozenější společnost vzájemně propletená svými vášněmi, žárlivostmi a ctižádostmi. Následujícího dne je vévodkyně nalezena ve své posteli mrtvá. Stopy vedou k dvornímu malíři Franciscu de Goyovi, který právě domaloval její portrét (Nahá Maja). Byly to jeho toxické barvy, které způsobily její smrt? Pak je tu také bývalý milenec vévodkyně první ministr Manuel de Godoy. Příběh na sebe bere formu dlouhého rozhovoru dvou mužů, kteří se snaží vypátrat různé motivy, které mohly vést k vévodkynině smrti. Výslednému labyrintu spekulací a podezření odpovídají svícemi osvětlené prostory paláce a vynikající herecké výkony. Bigas Luna již s touto skupinou herců pracoval dříve a vyplatilo se – Aitana Sánchez-Gijónová získala za svoji roli vévodkyně Cenu za nejlepší herecký výkon na filmovém festivalu v San Sebastianu v roce 1999.