Skryté poklady
Roza, kdysi příslušnice bohaté aristokratické rodiny, se ze svého francouzského exilu vrací do míst, kde vyrostla. Na špatně prosperující polské farmě ale příjemnou starou dámu přijímají s rozpaky. Dokonce i dědeček, Rozin dávný kamarád z dětství, se před ní dá zapřít. Jedině vnučka, oduševnělá kráska Jola, je návštěvou potěšená – zvlášť když ji Roza pozve do vysněné Paříže. Tam také Jola poprvé nahlíží do složitých vztahů mezi majetkem, společenským postavením a obyčejnou lidskou hrdostí. Roza ale tentokrát nepřijela do Polska proto, aby opět vypomohla zchátralému domovu důchodců, který se teď nachází v jejím bývalém rodném domě: přijela vykopat poklad, jejž tu kdysi její rodina ukryla na konci války ve strachu z konfiskace. Cennosti jsou však pryč. Stará paní tuší, kdo je mohl uloupit, a ví také, kdo může ztracený poklad znovu vrátit těm, kteří by ho nejvíc potřebovali… Suverénní herecké výkony, podmanivá hudba Wojciecha Kilara i závažné „morální“ Zanussiho téma dělají z tohoto „malého“ filmu velkou podívanou.