Vánočí mystérium
Ve vsi na severu vyrůstají Maxim a Máša. Na školním představení se dřevěný anděl hostujícího loutkáře rozletí k Maximovi a loutkář slíbí, že ho přijme do učení. Dospívající Maxim vytesá Mášin akt a nebýt rodáka-kosmonauta, ves by ho lynčovala. Zneuctěnou Mášu matka pošle do Sankt Peterburgu. Po čase tam přijede i Maxim – za Mášou i do učení. Italští komedianti, které uchvátí jeho létající anděl, mu nabídnou angažmá. Maxim odjede, aniž tuší, že Máša čeká jeho dítě. Krátkou slávu vystřídá ponižující bída. Cestou na loutkářský festival do Finska Maxim potká kosmonauta a po prohýřené noci se místo Helsinek probudí ve vlasti. Potom mu nezbývá než splnit slib daný rodičům, že v předvečer Nového roku uspořádá ve škole představení. Zatímco řeší cestovní problémy, jeho rodáci marně shánějí ve vylidněné vsi děti. Dostaví se jen Mášin syn, aby vykřičel otci svou nenávist. Jejich honička v zasněženém lese málem skončí tragédií, ale dojde k zázraku. Na znamení rodinného usmíření po léta ochromený anděl znovu vzlétne.