Idylické Vánoce, na něž se těší děti i dospělí, se mohou snadno proměnit v traumatizující setkání, při němž vybuchnou nahromaděné letité problémy. Rozvětvená norská rodina – otec s matkou, jejich čtyři dospělé děti s vlastními partnery a potomky, tchán a tchyně z Polska a pes – při cestě do hor, kde si pronajali chatu na vánoční prázdniny, působí celkem spokojeně a šťastně. Disharmonie se však začne projevovat hned po příjezdu. Dřevěný domek, zasypaný sněhem, je příliš malý, mrzne, až praští, nefunguje elektřina, jedno z vnoučat dostane astmatický záchvat, dceru opustil milenec, matka se zoufale snaží předstírat štěstí a otec neustále žízní. Po alkoholu, samozřejmě. Norové nerozumějí Polákům a Poláci Norům, vypukne hádka se sousedy ze Švédska, kteří si přišli připít, a atmosféra houstne. A pokud dcera Liv doufala ve smíření a v navázání nových nitek dávno zpřetrhaných rodinných pout, doufala marně. Každá rodina má svého „kostlivce ve skříni“, ale není nic pošetilejšího než tahat jej na světlo o Vánocích.